تبلیغات
لژیون همسفر ربیعی - ورزش آیروبیک یا هوازی چیست
 
لژیون همسفر ربیعی
جایی در پشت ذهنت به خاطر بسپار که اثر انگشت خدا بر همه چیز هست !
شنبه 11 آذر 1391 :: نویسنده : همسفرفردی

اگر میخواهید زندگی طولانی تر و بهتری داشته باشید انجام ورزش های آئروبیک میتواند به شما کمک کند. انجام منظم این نرمش ها تا حد زیادی میتواند از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، سکته مغزی، دیابت و بعضی از سرطان ها جلوگیری کند. با انجام این نرمش ها میتوانید قدرت عضلات بدنتان را افزایش دهید، استخوان های قویتری داشته باشید، قابلیت انعطاف اندام هایتان بیشتر شود، وزن خود را کنترل کنید و از لحاظ روحی هم شاداب تر باشید. ورزش هایی مانند راه رفتن، دویدن، کوه نوردی، دوچرخه سواری، شنا و قایق سواری از این دسته اند.

 

             269

ورزش های آئروبیک چطور سلامت شما را بهتر میکنند

ورزش یا نرمش یا تمرین های آئروبیک یا هوازی به معنای انجام حرکات ریتمیک و تکرار شونده به توسط اندام ها و عضلات بزرگ بدن است. مهمترین تاثیر این نرمش ها افزایش فعالیت عضلات، استخوان ها، قلب و ریه است و نتیجه افزایش فعالیت در این ارگان ها سالم تر شدن آنها است. با انجام مداوم نرمش های آئروبیک، قلب شما قویتر شده و راحتتر میتواند نیاز عضلات شما را به اکسیژن تامین کند. اگر قصد دارید این نرمش ها را انجام دهید و مشکلاتی مانند بیماری های مزمن یا وزن زیاد دارید، سن شما بالا است یا سیگاری هستید بهتر است اول با پزشک خود مشورت کنید.

 

ورزش های آیروبیک را چگونه انجام دهیم

توجه به نکات زیر حائز اهمیت است.
  • برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید در حین انجام ورزش تعداد ضربان قلب تان را به 80-60 درصد حداکثر میزان قابل قبول برسانید. این حداکثر میزان قابل قبول را میتوانید با کم کردن عدد سن تان از عدد 220 بدست آورید مثلا اگر 60 سال سن دارید حداکثر قابل قبول ضربان قلب شما 160 ضربان در دقیقه است و در حین ورزش باید ضربان قلب خود را به 130-100 بار در دقیقه برسانید.
  • سعی کنید حداقل سه بار در هفته ورزش کنید.
  • در هر بار سعی کنید حداقل بیست دقیقه ورزش کنید.

 

روش انجام ورزش های آیروبیک چگونه است

بهترین روش اینست که در ابتدا پنج دقیقه بدن خود را گرم کنید. روش مناسب گرم کردن هم با راه رفتن سریع یا دویدن آهسته یا درجا است. سپس ورزش اصلی آئروبیک را انجام بدهید. در انتها پنج دقیقه بدن خود را کم کم سرد کنید. منظور از سرد کردن انجام همان حرکاتی است که برای گرم کردن انجام داده ایم ولی این بار بتدریج از شدت آنها کم میکنیم تا بدن ما دوباره به حالت آرامش قبل از شروع ورزش برگردد. اگر تازه ورزش آئروبیک را شروع کرده اید در ابتدا در هر جلسه پنج دقیقه آنرا انجام بدهید و به مرور زمان مدت آنرا افزایش دهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 08:52 ق.ظ
Wonderful post but I was wanting to know if you could write a litte more
on this topic? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further.
Thank you!
سه شنبه 17 مرداد 1396 11:51 ق.ظ
What's up to every one, it's truly a good for me to visit this site, it consists
of helpful Information.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:08 ق.ظ
It's genuinely very complex in this active life to listen news on TV, thus I just use web for that purpose, and obtain the most up-to-date news.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
کنگره 60 درمان اعتیاد Make your flash banner free online Create your flash banner free online Create your flash banner free online Create your flash banner free online Create your flash banner free online< وبلاگ نویسان کنگره 60